2013. április 14., vasárnap

Babaszappan tiszta olívából

Azt tudjuk, hogy az olíva olaj mi mindenre jó a konyhában, de azt is érdemes megemlíteni, hogy az olívaolaj testápolásra, kozmetikumokhoz is kitűnő! Szappanjaim nagy százalékban tartalmaznak olíva olajat, most azonban egy olyan szappant készítettem, ami semmi mást nem tartalmaz, mint olíva olajat.

Olivás babaszappan


Olivás babaszappanok


Mivel babáknak készítem ezt a szappant, ezért sem színezék, sem pedig illat nem került bele. Figyelembe véve, hogy ennek egy nagyon ápoló szappannak kell lennie, hiszen babák számára készül, ezért 8%-os zsírfelesleggel készítettem. A tiszta olíva szappanokat alacsonyabb víztartalommal érdemes készíteni, így a szükséges folyadékmennyiséget 33%-ra vettem a szokásos 38%-ról.

Íme a recept:

  • 500g olíva olaj
  • 62g NaOH
  • 165g víz

Babaszappanok formában
Már készítettem olívaszappant; ez egy nagyon lágy szappan néhány nap után, így csak két nap múlva fogom kivenni a formából. 6 hét érésidő után pedig viszem ajándékba! :)

Te készítettél már tiszta olíva szappant? Mivel színezed?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény szánít! A Tiéd is!