2013. március 29., péntek

Levendulás fürdőrúd

Levendulás fürdőrúd
Se nem praliné se nem bomba, mi az?

A fürdőrúd témaköre már egy ideje foglalkoztatott, mivel jó lett volna a fürdőpralinét és a fürdőbombát valahogyan keresztezni.
Vettem egy remek jó formát, amibe terveim szerint a rudakat elészítem és nekiléttam.

A fürdőpraliné receptjét kiegészítettem szódabikarbónával, így valamivel sűrűbb masszát kaptam és ez került bele a fürdőrúd formába.

Hozzávalók:

  • 10g szőlőmag olaj
  • 65g kakaóvaj
  • 15g shea vaj
  • 1evőkanál szódabikarbóna
  • 20 csepp levendula illóolaj
  • 1 mokkáskanálnyi szárított levendulavirág
Ez a mennyiség 6db, egyenként kb. 18-20g-os fürdőrúdhoz elegendő.

Levendulás fürdőrúd

Elkészítés:

  1. Egy hőálló edénybe kimérjük a vajakat és az olajat, majd gőz felett összeolvasztjuk őket
  2. Amikor már telesen folyékony minden összetevő, hozzáadjuk és jól elkeverjük a szódabikarbónát.
  3. A gőzről levéve hozzáadjuk az illóolajat
  4. A forma aljába beleszórjuk a levendulavirágot
  5. A szódabikarbónás olajat folyamatos kevergetés mellet óvatosan a formába öntjük
  6. Félórára mélyhűtőbe tesszük, majd eltávolítjuk a fürdőrudakat a formából.

 

Elkészítési idő:

15 perc mérés, olvasztás, keverés és öntés
30 perc hűtés


Használat:

Az elkészülr fürdőrudakból egyszerre fél- vagy egy darabot teszünk a fürdővízbe.
A levendula virág és illóolaj kellemesen megnyugtat, míg a szódabikarbóna kíméletesen ápolja és tisztítja bőrünket.

Fürdőrudak a formában

Milyen fürdőrudról olvasnál szívesen?

1 megjegyzés:

Minden vélemény szánít! A Tiéd is!