2013. február 11., hétfő

Ajakápoló egyszerűen

Egyszerű ajakápoló
Nemrégiben érkezett meg messzi földről néhány alapanyagom és a hideg időre való tekintettel szerettem volna olyan ajakápolót készíteni, ami kellőképp ápol hűvös időben is. Az persze szintén izgatta a fantáziámat, hogy milyen remek ajakápolókat lehet készíteni. Az alábbi recepttel kezdtem, ami több oldalon is fellelhető. Tapasztalataim alább :)





 

 

Hozzávalók: 

  • 2g méhviasz
  • 2g kakaóvaj
  • 3g shea vaj
  • 1g jojoba olaj (lehet oliva- vagy mandulaolajjal is helyettesíteni)
  • 1 csepp E vitamin
  • ajakápoló tok

Elkészítés:

  1. Forraljunk egy edénybe vizet
  2. Tegyük az alapanyagokat a vitamin kivételével egy hőálló üveg edénybe (célszerű csőröset használni)
  3. Az üvegedényt tegyük a forró vízbe és óvatosan kevergetve olvasszuk fel benne az összes hozzávalót
  4. Amikor minden olaj és vaj egyformán felolvadt, vegyük le a tűzről és adjuk hozzá a vitamint. Ekkor lehet ízesíteni és színezni.
  5. A kész elegyet töltsük tokokba
  6. Kb fél óra hűvös helyen történő pihentetés után az ajakápolók használhatóak.

Tapasztalatok

Szerettem volna csak 2 ajakápolót készíteni, így dupláztam a megadott mennyiséget. Az eredmény az lett, hogy 10db ajakápoló tok is tele lett vele. El fog fogyni :)
A recepteket olvasva és a tokot nézve azonban furcsállottam, hogy egy tokra való mennyiséggel hogy telhet meg ennyi tok. A titok nyitja, hogy több méretű, jellemzően 4,5ml és 8ml-es tokokat lehet kapni, s mivel nekem a kisebb van, ezért lett oly sok belőle.
Színezni lehet ételfestékkel. De víz alapúval nem. Azzal ugyanis maga a színezőanyag leül az edény aljára és ott marad. Ilyen típusú színezésk alkalmazásához emulgeálóra van szükség.
Aromával olyanra lehet ízesíteni az akápolót, amilyenre szeretnénk. E próba még várat magára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény szánít! A Tiéd is!