2013. június 17., hétfő

Márványos zöldszem szappan

A háziszappanok készítése során igyekszem nem csak az ápoló hatást, de a külső megjelenést is szem előtt tartani. Fontosnak tartom, hogy a házi szappanok ne csak ápoljanak, de a szemet is gyönyörködtessék.
A mai szappanom egy igazán különleges technikával készült, számomra legalábbis mindeképp különleges, hiszen számos színezési- és mintázási technikát ötvöztem.
Első lépésként egy kb. 4cm átmérőjű műanyag csövet - vízszereési boltokban kapható - sütőpapírral kibéleltem és az enyhén zöldre színezett híg szappanmasszát beleöntöttem. Annak érdekében, hogy a szappannal teli cső ne boruljon el egy vödörbe állítottam, melyet törülközőkkel béleltem ki. Két nap után készen volt a zöld szappanrúd.

Házi készítésű tömbszappan

Második lépés maga a tömbszappan elkészítése volt.

A híg szappanmasszát ketté osztottam, felébe kakaó, másik felébe pedig titán-dioxid került. Ez utóbbi fehérre színezi a szappant, nagyon kevés kell bele, nem ártalmas, ugyanakkor segíti a szappan fehérebb megjelenését.

A kibélelt formába először a fehér, majd a kakaós masszát öntöttem felváltva úgy, hogy mindíg a forma középvonalába öntöttem a szappant. Amikor kb. félig teli volt a forma, bele helyeztem a méretre vágott zöld rúdszappant és folytattam a fehér- és barna színek öntését.
Amior elfogyott mindkét szappan massza, a tömb tetejét egy kanál segítségével formáztam hullámosra.

Két nap várakozás után került ki a formából és lett felszeletelve.
Márványos zöldszem szappan szeletek



A recept:

  • 100g kakaóvaj
  • 100g kókuszolaj
  • 200g olíva olaj
  • 300g pálma olaj
  • 97g NaOH
  • 267g víz
Zsírfelesleg: 5%

 
Hziszappanok



Íratkozz fel a hírlevelemre, hogy ne maradj le az új receptekről!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény szánít! A Tiéd is!